Samen wagen we de sprong

13 juli 2022
Samen wagen we de sprong

Het is nogal wat, twee scholen die samen de toekomst in gaan als één grote school. Oké, we deelden al het mooie gebouw aan het Boelenspark, maar toch bestonden de J.F. Kennedyschool en de St. Nicolaasschool naast elkaar in hun eigen deel van het gebouw. Ieder met zijn eigen team, ieder met zijn eigen leerlingen en ieder in hun eigen cultuur. In het voorbereiden van deze fusie kwamen naast de overeenkomsten ook een flink aantal verschillen naar voren en die verschillen maakten nieuwsgierig. Want samen van elkaar leren, daar word je samen beter van.

Waarom hebben we gekozen voor een nieuwe naam?

Hoewel we de historie van beide scholen absoluut niet willen vergeten, vonden wij dat bij het samengaan van onze scholen ook een nieuwe naam hoorde. Een naam die “basisschool” ademt, een naam die tegen een stootje kan en een naam die bij onze kernwaarden past:

• Samen
  • Plezier
  • Creativiteit
  • Structuur
  • Groei

Daar willen we samen aan werken; elke dag opnieuw!

Waarom de Samensprong?

Het woord samen bleef maar terugkomen. Daar waar we twee scholen waren, worden we nu samen één!

• Samen Leren
  • Samen Plezier maken
  • Samen Wijzer worden
  • Samen Werken
  • Samen Spelen
  • Samen Groeien

De Samensprong!

Samen springen we in het diepe, vol vertrouwen in de toekomst. Wij hopen dat jullie deze sprong met ons willen maken! Wij hebben er veel zin in en na de zomervakantie gaan wij deze uitdaging aan.

Fijne vakantie en tot ziens op de Samensprong!

Team de Samensprong